zondag 1 november 2009

vijfde opdracht

Na letters komen natuurlijk woorden. Dat is de 5e opdracht. Met verschillende letters moest je woorden gaan vormen. Ze mochten elke richting op, zolang het maar geen uithangbord voor een kapperszaak werd. Ik wist niet zo goed welke woorden ik ging gebruiken. Dus zat ik naar m'n iPod te luisteren en heb ik van de liedjes die ik luisterde een paar woorden eruit gepikt. En sommigen ervan heb ik tot een zin geplakt. De achtergrond is zwart omdat ik de woorden er wel goed uit wilde laten komen. Ik ben ook wel druk geweest met het uitkiezen van de goede kleur bij het goede woord. Bijvoorbeeld het woordje 'scream' heb ik in knalkleurtjes gemaakt.

vierde opdracht

Letters! De vierde opdacht was de bedoeling dat je een leuke compositie zou maken met letters. Ze mochten alle kanten op staan. Maar als eerste moest je met een paar lijnen het vak in stukken verdelen. Daarna kon je de letters tekenen. De lijnen zijn ervoor zodat je witte en zwarte letters kreeg. En als een stukje van een zwarte letter in een zwart vak komt, dan wordt dat stukje letter automatisch wit. Omdat ik niet zo goed wist welke letters ik zou gebruiken heb de initialen van mijn vrienden en vriendinnen gebruikt.

derde opdracht.

Nou, dit is dus opdracht 3. De bedoeling was om weer de vakken te verdelen door middel van de GuldenSnede, maar nu mochten er ook diagonale lijnen in komen. Zodat je een soort van piramide vormen kunt maken. Ook mochten er cirkelvormen in verwerkt worden. De kleuren mocht je zelf kiezen, op 1 voorwaarde; dat het niet allemaal van die ballebak kleurtjes werden. Maar er moesten ook wat donkere kleurtjes in zitten. Zodat het niet één grote chaos zou worden van felle kleurtjes. Maar er balans in komt door de donkere stukken. Ik ben er best blij mee zoals ie geworden is. Ik was bang dat ik hem zou verprutsen met de kleuren. Maar ik vind dat juist door de kleuren sommige vormen goed tot zijn recht komen.

tweede opdracht.

Opdracht nummer 2! Na de opdacht met de zwarte vakjes, moest je nu vakjes maken op basis van de GuldenSnede.
Oftewel; met de verhouding 1/3 - 2/3. De vakjes kon je daarna inkleuren in grijstinten met 1 steunkleur, namelijk groen. Ook met groen mocht je de grijstinten mengen. Ik heb een paar aandachtspunten gemaakt door de vakjes daar heel klein te maken. En ook nog een paar aandachtspunten in de originele lichtgroene kleur te schilderen. Ik vind hem goed gelukt, het enige punt is dat ik nog steeds wel eens kan uitschieten en dan ga ik buiten de lijntjes. Wordt aan gewerkt!

Eerste opdracht.

Dit was de aller eerste opdracht die we moesten maken voor het vak 2D.
De bedoeling was dat je het blad in vakjes van 5 bij 5 cm ging verdelen en vervolgens er een lijntje in te zetten. Het lijntje mocht van boven naar beneden, van links naar rechts en een diagonaal. Maar ook een bochtje. Als je dat gedaan had moest je de helft van het vakje inkleuren met zwart.

In eerste instantie dacht ik dat het niks ging worden. Maar uiteindelijk blijkt dus dat je ook met iets heel simpels, iets heel moois kan maken.